SEO Bloggen

Her kan du lære lidt om hvad SEO er for en størrelse – forklaret på godt nordjysk!

Google erstatter AdWords søgeudtryk med (not provided)

april 10th, 2014|0 Comments

AdWords søgetermer mister synlighed For et års tid siden blev de kære søgeord for organiske besøgende maskeret under “(not provided)” i Google Analytics, og nu er turen kommet til de betalte af slagsen. Således annoncerede Google i går at søgeforespørgsler vil blive udeladt af URL-strengen og ikke givet videre til analyseværktøj nr. 1. […]

Fortæl Google hvad dine billeder handler om

oktober 10th, 2013|0 Comments

Tagging af billeder Google’s crawlere er gode til tekst, men har en større udfordring med at se hvad billeder viser, så vi bliver nødt til at hjælpe lidt på vej. […]

Implementér dine nøgleord

september 30th, 2013|0 Comments

Sæt dit website i kontekst Når du er kommet frem til en håndfuld nøgleord/sætninger som er i god balance med dit website og din målgruppes søgninger, er det tid til at sætte dem ind i konteksten på dit website. […]

Sidebeskrivelser (Meta Descriptions)

september 25th, 2013|0 Comments

Meta descriptions – få det meste ud af dine sidebeskrivelser Sidebeskrivelsen er din store mulighed for, at uddybe din sidetitel, og beskrive indholdet på dit website. Du har cirka 140 tegn til rådighed, så det gælder om at være skarp. […]

Førstehåndsintrykket: Sidetitel / Title Tag

september 24th, 2013|0 Comments

Det hurtige kick til dine placeringer En af de mest effektive måder at påvirke dine placeringer hos Google på, er ved at have styr på dine sidetitler. […]

Søgemaskineoptimering i Aalborg – et SEO eksempel

september 23rd, 2013|0 Comments

Derfor skal du ikke gå all-in på nøgleord Mange vælger at bygge sit website omkring nøgleord, man gerne vil associere med sit Brand, og sættes i kontekst med. Ofte vil disse nøgleord være dem man gerne vil tage topplaceringer i Google på, da brugerne derved ofte vil se dit site som det første. Men hvad nu hvis din målgruppe benytter sig af helt andre søgeord end dem du gerne vil findes på? […]

Content is King – Indholdet bestemmer

september 22nd, 2013|0 Comments

Fokusér på dit indhold Fra starten af kan vi lige så godt slå det fast: Dit indhold betyder alt! Så er det sagt, og det er vigtigt når du arbejder med dit website. […]

Google Analytics Guide: Installation af Tracking kode

september 9th, 2013|0 Comments

Sådan kommer du i gang med Google Analytics Du har ingen undskyldning for ikke at installere Google Analytics på dit website. Det er gratis, og mængden af ting du kan bruge det til, er nærmest ubegrænset. […]

Indeksering i Google’s søgeresultater

juli 15th, 2013|0 Comments

Gør et godt førstehåndsindtryk Mens jeg har gået og nydt ferien, er Side 7 blevet indekseret i Google. Det betyder blandt andet, at siden nu vises i Google’s søgeresultater, og tilmed har de rigtige beskrivelser. Det betyder samtidig også, at det er på tide at fylde noget indhold på. […]

5 Hurtige til On-Page SEO

juni 15th, 2013|0 Comments

Hvis du er til quickies Når dine sider bliver scannet scannet af Google’s Crawlere, er der flere ting du kan gøre, for at melde tilbage til Google, at du gerne vil findes. Få 5 hurtige, der altid er guf for Google, og som du altid skal have i baghovedet, når du arbejder med dit website. […]

Hvad er SEO?

maj 8th, 2013|0 Comments

Kort om SEO SEO betyder på godt dansk søgemaskineoptimering. Grundlæggende går SEO ud på at gøre dit website synligt på internettet. Det er der mange måder at gribe an på, men en stensikker og bidende nødvendig metode er, at gøre dit website så let tilgængeligt som muligt for søgemaskinerne. Hvis du er nybegynder til SEO, kommer her et par indspark at tænke over. […]